Sommeråbenbaring

Hej Bloggen, kære læsere,

Jeg har taget en lille pause fra bloggen, ja. Jeg undskylder, thi jeg burde have advaret om denne; det er for sent nu. Men det er sommer, det er sommerferie, jeg har haft læseferie, eksamin og prøveeksamener, det har tæret, bloggen har lidt, men nu skal det blive anderledes!

Jeg er faktisk en smule skuffet med mig selv; jeg har slacket. Ikke kun som elev i en musikklasse-slacket, men som et frygteligt menneske der forsømmer sine dyder-slacket. Der har været mange grunde, de er ikke alle sammen lige gode: som eksempel brugte jeg min tid til at skrive DHO og blog på at spille det japanske rollespil Persona 4 igennem; hele to gange! Det er nu også et dejligt spil, hvis man bliver suget ind i at optimere sine kampstrategier og ‘Persona’er. Jeg ved, jeg har lært en hel del om de græske ‘moirae’, skæbnesgudinder, Lachesis, Clotho, Atropos, fra spillet. Jeg håber det kommmer til nytte i mine kommende oldtidskundskabstimer.

Jeg har da også slacket i tiden efter mine eksaminer; alt sammen på grund af min svaghed, trang til hellere at drive den af end at skrive på bloggen; som jeg ofte siger: intet menneske er perfekt, og jeg er et menneske. Mennesket har dog den gave, den største gave: at kunne styre sig selv. Så har jeg misbrugt denne, men ikke mere. Nej.

Jeg var et par dage i Hovedstaden (København) til CPH Jazzfestival. Der oplevede jeg en åbenbaring. Et uimodståeligt kald til at gøre om på tingene i mit liv. Jeg måtte hjem. Jeg måtte øve. Øve meget, meget mere end før, tage litteraturen seriøst; det har jeg til en vis graf opnået i dag. Nu arbejder jeg i hvert falde meget mere med teknikken; anslaget, klangen, sammenspillet mellem venstre og højre hånd, sammenspillet mellem fingrene på hver hånd. Det er dejligt af føle en slags gennebrud, en ny bakke at tackle på vejen væk og op fra plateauet. Om det er det rigtige jeg er i gang med må jeg jo så diskutere med min lærer efter sommerferien… !

Åbenbaringen fremsagde også at jeg ville være afholdsmand. Det er ikke gået så godt. Jeg bryder mig for meget om øl og vin og alle de andre herligheder til det. Så man man efterleve buddet i alle de andre aspekter mere!

Bloggen, kære læsere, nu vil jeg forsøge at være mere i kontakt her; fylde jeres behov for mine tanker, viden. Husk, i kan altid sende tanker og tvivl til mig på adressen augustsvarer@gmail.com

Jeg læser det alt sammen, om det måske tager noget tid før jeg gør. Men læst bliver det, svaret kommer en dag. Hav tro i mig, kære læsere, fortvivlende læsere! Nu siger jeg tak! Jeg har været på restaurant Varmestuen med fatter, de giver mange øl væk, de taler rigtig meget lort om hinanden, de hygger sig: En oplevelse, et håb om at alle kunne hygge sig på den måde i verden. Jeg takker af.

 

Leave a Reply

